Forum
  Logga in   Registrering

file Lackning av tank och sidokåpor.

Mer
27 okt 2021 10:20 #1381 av Hondaper
Min CB 750 K2 har svart tank och sidokåpor och jag hade kunnat leva med det. Men så upptäckte jag rostbubblor vid vänstra tankemblemet och var tvungen att göra något. Min båge är något av ett låhbudgetprojekt så det känns lite "pärlor åt svin" att proffslacka grejerna. Själv är bäste dräng men jag vet inte vilken fot jag ska börja med. Har varit inne på RF Motorradlack som har ett sortiment candy-nyanser, men skoltyskan känns behränsande och jag skulle behöva lite vägledning. Finns det någon som kan det här med lackning och som kan reda ut det grundläggande?

Be Logga in ansluta till konversationen.

Mer
28 okt 2021 10:40 #1382 av Hasse
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
Själv skulle jag lägga ner några tusenlappar på proffslackering av tank och sidokåpor. Lackering är ett yrke, och det är svårt att få till det med sprayburkar själv. Nya dekaler, och emblem och hojen blir nästan som ny..! Tanken är blickpunkten på en hoj förutom själva motorn....

Mer
22 nov 2021 18:38 #1391 av rolf.helgesson@home.se
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
Har du du kanske en möbelfirma i närheten som lackar möbler Om du fixar färgen så fixar dom resten för ett par hundralappar Emblem får du fixa själv klistra dit o lägga  klarlack ovanpå Jag har gjort det själv många gånger o det funkar Men kanske inte sandcast Köp inte sprayburkar dom innehåller lite färg men mycket gas/lösningsmedel som inte täcker

Sidan laddades på: 0.351 sekunder