Forum
  Logga in   Registrering

file Dynklädsel

Mer
27 jan 2018 16:16 #856 av Grud
Dynklädsel skapades av Grud
Klädseln på kompisens 650:a från 1982 har spruckit längs de snitsiga inpräglingarna som tillverkaren gjorde, och som jag hellre hade sett att han hade gett fan i att göra överhuvudtaget. Jag har letat vitt och brett efter ny klädsel, men kammat noll. Vad jag nu ämnar göra är att ta loss klädseln och limma på något lämpligt material som täcker den skadade ytan underifrån. Jag undrar: har någon gjort detta tidigare, och vilket material och vilket lim användes, och hur blev resultatet?

Med Vänlig Hälsning,

GG

Be Logga in ansluta till konversationen.

Mer
28 jan 2018 15:59 #857 av terjla
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
Du bruker kontakt lim....har du kollat på ebay efter klädsel?

Mer
28 mar 2018 01:17 #891 av Grud
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
Så småningom segrade förnuftet över dumsnålheten. Dynan levererades till Kalles Bilsadelmakeri i Örebro, och den avhämtades för ett par dagar sedan. Jag kan inte annat göra än att ge tummen upp för ett gediget hantverk. Rekommenderas härmed. Avigsidan för de detaljtrogna nördarna är att denna dyna inte uppvisar de karakteristiska inpräglingarna, som ju de facto var orsakerna till klädselns förstörelse. Funktionalitet får gå före autenticitet i detta fall. Motorcykeln kommer att köras, utan risk för att bli blöt i aschelet!!!

Sidan laddades på: 0.297 sekunder