Forum
  Logga in   Registrering

file Keihin VB Fan Club

Mer
21 aug 2016 20:39 #529 av Grud
Keihin VB Fan Club skapades av Grud
Saludos, amigos,

Många modeller av Honda (och möjligen andra fabrikat) har genom åren utrustats med denna typ av förgasare, med alla dess fel och brister. Min tanke med denna tråd är att samla alla undringar och allt vetande på ett och samma ställe. Hur många versioner av VB som finns har jag ingen aning om, men i grunden har de så mycket gemensamt att jag som håller på med CB 650 -82 kan ha nytta av någon annans erfarenheter som gäller en annan modell. Det finns rätt mycket info på Internet om VB, skrivet på utrikiska språk, och det mesta är värt att översätta till svenska, vilket jag kommer att göra framigenom.

Med Vänlig Hälsning,
GG

Be Logga in ansluta till konversationen.

Mer
25 aug 2016 19:03 #539 av jorgen.walden@gmail.com
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
Skulle vara bra om det gick att ladda upp bilder här, jag får inte till det.
Max Import katalogen ( har en som är kanske 5 år) ger ju lite vägledning över vilka delar som passar till vilken och i Haynes verkstadsbok framgår lite olikheter mellan årgångar och marknader.

Mer
02 sep 2016 00:48 #550 av Grud
För inhämtande av kunskap om detta ämne rekommenderas ett besök på www.motorcycleproject.com . Jag har lärt mig en hel del där. Jag har också av mannen bakom detta företag, Mike Nixon, beställt en bok som beskriver VB i detalj. Ska bli intressant att läsa.

Mer
18 apr 2017 05:18 #696 av Grud
Förgasargummina blir som bakelit i konsistensen genom åren. Detta kan avhjälpas genom att koka dem i glycerin i en timme. Monteringen av förgasarpaketet går så mycket lättare efter denna behandling. En exotisk doft sprider sig i köket, så denna operation bör nog företagas när hushållets övriga medlemmar befinner sig på annat håll.
På apoteket hittade jag en flaska med tre deciliter glycerin. Detta räckte precis till fyra gummin i en lämpligt liten kastrull. Flaskan kostade runt 80 spänn. Klaga inte på priset. Tre deciliter Grönstedts kostar 128:-...

Mer
14 jun 2017 10:06 #759 av Grud
Flottörnivån kan enkelt kollas med förgasarna på plats, med hojen på centralstödet eller om sådant inte finns hållen upprätt av en medhjälpare. Sätt en genomskinlig plastslang på dräneringen och håll den uppåt intill flottörhuset samt öppna dräneringsskruven. Nivån ska då vara 10 mm under skarven flottörhus/förgasarhus.

Sidan laddades på: 0.343 sekunder