Problemet är löst. Ett mindre munstycke på höger förgasare och trottelnålen i lägsta läget. Såg att höger stift blev svartare än det väntstra, men det måste ju vara något fel på någon av förgasarna. Men det funkar ju nu. Tack för alla ideer.
Åke
Min k5 har bara en tändspole paralelltwin. Jag har nu fått den att gå hyfsat det var nog mest förgasarproblem. Jag har bytt till mindre huvudmunstycken och då blev det bättre av någon konstig anledning. Besiktade igår utan anmärkning.
Flottörnivån var 24 mm på båda förgasare. Jag börjar misstänka att kamaxeln inte står riktigt rätt, jag ställde in den som den var när jag tog isär den men den var ju skruvad i tidigare så man vet ju inte om det var rätt. Jag hittar inget om hur det ska vara. Jag tycker den känns lite slö men det år ju rätt många år sen man körde en sån här.
Åke
Ska kolla i helgen. Bra ide det där med youtube nu vet jag hur man ska göra. Jag har alltid trott att man ska mäta från botten upp till nivån. Återkommer.
Är nu mera inne på bränsleproblem går att få upp den i varv om jag gasar så lite som möjligt. Drar jag på mera börjar det igen. Har satt tillbaka dom gamla munstyckena, ingen skillnad. Jag hitta inte heller vad flottörnivån ska vara.
Åke
Min renoverade CB 125 K5 misständer vid 5000 varv går perfekt upp dit. Jag har ställt in tändningen med stroboskoplampa och brytaravståndet är 0,35 mm. Den har aftermarket ljuddämpare som jag tycker låter mer än vanligt, men så stor skillnad tycker jag inte att det ska göra. Förgasarna är ultraljudstvättade och renoveringssats är monterat. Någon ide vad det kan bero på, jag har slut på ideer.
Åke
Är det någon som vet hur tankdekaler på CB 125 k5 ska sitta fast? Piggarna bak på märkena är 3 mm och hålen på tanken är ca 4,5 mm. Lim eller något annat knep, man vill ju inte tappa dom, svåra att få tag i.
Vore kanonbra om du har en. Du kan ringa mej 070-6574838 eller maila Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.