Forum

file Svar : Smörjnipplar på baksvingen

Mer
28 okt 2019 19:40 #1173 av kenhan
Ingen eBay APP ID definierad i Kunena konfigurationenIngen eBay APP ID definierad i Kunena konfigurationenHej,
Anledningen att ingen svarar kanske är att det inte fungerar att svara på websidan? som stryelsemedlem så har jag en särskild inloggning och det kanske ställer till det för mig eftersom systemet oftast inte tillåter mig att direkt svara på en tråd.
Jag har påpekat detta problem för Webansvariga men det fungerar fortfarande inte så jag svarar dig med en ny tråd.

Även om nippeln är cylindrisk så fungerar en vanlig fettspruta (åtminstone av traditionell modell) Jag har en gammal vanlig fettspruta samt en ny manuell spruta från Biltema och båda fungerar.
Skillnaden är att munstycket inte klickar i eftersom det inte finns någon kant på nippeln. Trycker man bara lite lätt mot nippeln medans man pumpar i fett så fungerar det.

Ang din andra fråga om vaccumklocker så har jag köpt sådana på Ebay och de fungerar. Det följer med luftventiler av plast som reglerar "tjuvluft" så att inte visarna svänger fram och tillbaka när luften pulsar, ventilerna har väl inte bästa precisionen men det fungerar att justera med lite tålamod. Det som är bra är de långa munstyckena/rören som man skruvar i förgasarna. man får dock vara försiktigt för materialet är tunt och det är lätt att böja dem och de kan gå av vid gängan om man är oförsiktig. Det viktigaste med klockorna är att de är någorlunda synkade med varandra så att de visar samma värde för ett givet vaccum och det går att testa om man skiftar slangarna mellan mätarna.
Det finns fler varianter på Ebay och jag köpte dessa:

Idag skulle jag nog satsa på bättre grejer tex denna;

Hälsn
/Kenneth

Be Logga in ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.213 sekunder