Forum

file Misständer CB 125

Mer
25 apr 2019 19:50 #1089 av Åke1167
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
Ska kolla i helgen. Bra ide det där med youtube nu vet jag hur man ska göra. Jag har alltid trott att man ska mäta från botten upp till nivån. Återkommer.

Be Logga in ansluta till konversationen.

Mer
29 apr 2019 15:57 #1090 av Åke1167
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
Flottörnivån var 24 mm på båda förgasare. Jag börjar misstänka att kamaxeln inte står riktigt rätt, jag ställde in den som den var när jag tog isär den men den var ju skruvad i tidigare så man vet ju inte om det var rätt. Jag hittar inget om hur det ska vara. Jag tycker den känns lite slö men det år ju rätt många år sen man körde en sån här.
Åke

Be Logga in ansluta till konversationen.

Mer
09 jun 2019 10:05 #1102 av esau
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
Det är i och för sig många år sen men jag hade problem med tändningen på min 125:a årsmodell -70. Problemet var en combo av tändspole och batterispänning. En av tändspolarna tappade effekt mycket tidigare än den andra när primärspänningen minskade. Ibland fick jag ta bort tändhatten från stiftet och när det blev en ljusbåge mellan stift och tändhatt hoppade cylindern igång. Med andra ord, se över allt, kondensatorer, spolar, batteri och generator.

Be Logga in ansluta till konversationen.

Mer
09 jun 2019 11:41 #1104 av Åke1167
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
Min k5 har bara en tändspole paralelltwin. Jag har nu fått den att gå hyfsat det var nog mest förgasarproblem. Jag har bytt till mindre huvudmunstycken och då blev det bättre av någon konstig anledning. Besiktade igår utan anmärkning.

Be Logga in ansluta till konversationen.

Mer
24 aug 2019 16:41 #1140 av Åke1167
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
Problemet är löst. Ett mindre munstycke på höger förgasare och trottelnålen i lägsta läget. Såg att höger stift blev svartare än det väntstra, men det måste ju vara något fel på någon av förgasarna. Men det funkar ju nu. Tack för alla ideer.
Åke

Be Logga in ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.299 sekunder