Forum

file Misständer CB 125

Mer
18 apr 2019 13:52 #1083 av Åke1167
Min renoverade CB 125 K5 misständer vid 5000 varv går perfekt upp dit. Jag har ställt in tändningen med stroboskoplampa och brytaravståndet är 0,35 mm. Den har aftermarket ljuddämpare som jag tycker låter mer än vanligt, men så stor skillnad tycker jag inte att det ska göra. Förgasarna är ultraljudstvättade och renoveringssats är monterat. Någon ide vad det kan bero på, jag har slut på ideer.
Åke
Bilagor:

Be Logga in ansluta till konversationen.

Mer
20 apr 2019 08:39 #1084 av Hasse
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
Kolla med stroboskoplampan att förtändningen ställs om korrekt av regulatorn.

Mer
20 apr 2019 18:05 #1085 av Åke1167
Det är gjort funkar som det ska

Mer
21 apr 2019 08:50 #1086 av Hasse
Är du säker på att felet är relaterat till tändsystemet? Drabbas båda cylindrarna samtidigt? Kolla med ena tändkabeln borttagen, och checka om felet kvarstår. Knas med bränslesystemet är ju oftast det vanliga problemet med felaktigt ställd flottörnivå, smutsiga luftkanaler i förgasaren, felaktiga munstycken, felaktigt luftfilter.
Hur ser tändstiften ut efter att motorn har blivit varm?

Mer
24 apr 2019 18:12 #1087 av Åke1167
Är nu mera inne på bränsleproblem går att få upp den i varv om jag gasar så lite som möjligt. Drar jag på mera börjar det igen. Har satt tillbaka dom gamla munstyckena, ingen skillnad. Jag hitta inte heller vad flottörnivån ska vara.
Åke

Mer
25 apr 2019 08:05 #1088 av Hasse
Har hittat två värden för CB 125, 24 mm resp. 21 mm. Kanske expertisen kan hjälpa dig vilket det är. Det högre värdet ger magrare blandning. Du får ta bort förgasarna och mäta nivåvärdet när de är upp och ner. Är värdet felaktigt justerar man tungan som reglerar flottörventilen.
Kolla på youtube där finns flera filmklipp.

Sidan laddades på: 0.932 sekunder