Forum

file Oljelampa tänds vid hård inbromsning

Mer
26 jun 2017 21:10 #768 av PatteCB900F2
COM_KUNENA_MESSAGE_CREATED_NEW
För ett tag sedan bytte jag olja och filter i min Cb 900F2 boldor och har märkt att oljelampan tänds vid hårda inbromsningar, för att sedan släckas när framgafflarna rätat ut sig igen och hojen är plan.
Jag har ingen aning om den gjorde detta innan jag bytte olja eftersom den inte varit igång på några år.

Har fyllt i rätt mängd olja och hojen går väldigt bra för övrigt. Är det normalt att det kan bli så här eller är det något med oljepumpen?

Be Logga in ansluta till konversationen.

Mer
27 jun 2017 01:15 #769 av kalmar
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
Hej Patte
Upplevde samma sak på min 900:a 150 mil efter oljebytet, hade då för låg nivå på oljan! Fyllde 1liter så nivån blev rätt - problemet borta.
Tror inte att det har nåt att göra med oljepumpen i mitt fall, några graders lutning p.g.a. ihoppressad gaffel gör inte att pumpen slutar pumpa olja. Däremot gör låg nivå att pumpen kan suga
luft när oljan slungas framåt i tråget.
Tror att samma sak hänt på din hoj
Mvh Kalle

Mer
27 jun 2017 18:12 #770 av PatteCB900F2
Köpte en dunk på 5 Liter och och det ska ju vara 4.5 i motorn står det i manualen. Jag trodde som du, att det blev luft i systemet vid hård inbromsning pga. nivån. Nu har jag hällt i minst 4.5 liter eftersom dunken nästan är slut.

Men detta kanske inte är något allvarligt problem direkt. Det verkar ju funka rätt bra eftersom lampan aldrig tänt sig annars under färd.

Mer
03 sep 2017 17:24 #813 av wiper999@spray.se
Oljetryckslampan tänds inte när motorn går på tomgång? Tänkte lite på oljepumpen om den var sliten.

Sidan laddades på: 0.836 sekunder