Forum

question-circle Elfel

Mer
27 maj 2017 16:09 #739 av CB 750 K
COM_KUNENA_MESSAGE_CREATED_NEW
Hej o tack för insläpp i denna klubb. Är ny ägare på en 750k -81 som har stått i 8år. Får ingen gnista på den.. Har följt lite kablar o kollat säkringa och det verkar ok. Undrar om det finns någon som kan ge något tips vad man ska kolla upp. Mvh Börje

Be Logga in ansluta till konversationen.

Mer
29 maj 2017 23:57 #746 av esau
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
Beskriv lite mer exakt vad du gjort, finns det ström fram till spolen, har du brytare eller elektronisk tändning. Det finns manga olika alternative felorsaker. Hur har du konstaterat att det inte finns gnista, stroboskop eller vanlig okolärbesiktning? Jag trodde också att det inte var gnista på min cykel men när ljuset var släckt syntes gnistan.

Mer
06 jun 2017 11:08 #754 av CB 750 K
Hej o ursäkta dröjsmål.. I.a.f kollade gnistan okulärt. Det är transistortändning med mekanisk förställning som det står i handboken.Högersida motor magnet o kol. Ska kolla tändspolen.finns det brytarspetsar någonstans? Mvh Börje

Mer
08 jun 2017 07:27 #755 av Hasse
Har du en manual till hojen? Om inte skaffa en. Är ett måste. Rekommenderar Clymer, Finns säkert på nätet. Kolla på ebay.

Mer
08 jun 2017 08:21 #756 av CB 750 K
Tack. Ska fixa en sådan. Problemet är större än vad jag trodde,ngn har plockat bort huvudsäkringsdosan! Så enda säkringar som finns är dom på styret, de e ju skit..Får försöka få tag på en kabelhärva..

Sidan laddades på: 0.475 sekunder