Forum

file Smålänningen behöver hjälp.

Mer
23 aug 2016 20:43 #532 av jorgen.walden@gmail.com
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
Minaförgasare är märkta
VB
51A ( ) SB

/Jörgen

Be Logga in ansluta till konversationen.

Mer
23 aug 2016 21:07 #533 av Grud
Tack.
Såldes din hoj som ny här i Sverige?
MVH GG

Mer
23 aug 2016 22:11 #534 av jorgen.walden@gmail.com
Bra fråga, det vet jag inget om. Köpte den i Malmö för många år sedan. Den var inte så välhållen.

/J

Mer
23 aug 2016 23:44 #535 av Grud
Den ser snygg ut nu.
Att jag tjatar beror på att jag försöker få en överblick av de varianter som finns för att göra "VB Fan Club" så allomfattande som möjligt.
Alla bidrag emottages tacksammast. Så här långt har vi alltså VB 54 (CB 650 -82) och VB 51 A (CB 900 F -80). Det vore en fördel att veta vilka detaljer som är gemensamma och vilka som skiljer, vid reservdelsefterforskning, till exempel.

MVH GG

Mer
24 aug 2016 21:26 #537 av Peter T
Hej Gunnar.
Tack för ditt svar, det är spännande och intressant läsning. Jag körde min CB1100F till årsträffen i Kapellskär och det blev nog ca 120 mil ToR. Man hinner fundera mycket på hojens beteende och kan testa lite olika alternativ. Det jag kommit fram till är att "hackningarna" vid gaspådrag är störst när det svänger ordentligt. det är sällan ett problem om man stått stilla någon minut vid en stoppskylt. Vid jämt gaspådrag går det utmärkt och det går bra att varva ordentligt, jag har dragit till ca 7000 varv.
Det jag tror just nu är att någon förgasare får för lite bensin i flottörhuset, eller har begränsningar i bensintillförseln när man drar på gasen. Ditt resonemang kring ultraljudstvätt och övrigt försiktigt petande känns bra och det står på agendan inför hösten. Jag har bytt ut nålventilerna då förgasarna läckte och jag har, efter stor möda bytt insugningsgummin. Skall kolla ev tjuvluft med startgas inom kort. Till nästa säsong skall detta vara ordnat och kåpan nylackad :-).
Peter T.

Sidan laddades på: 0.930 sekunder