Forum

question-circle CBR1000F som dör...

Mer
08 jun 2016 09:11 #466 av CBR1000F
CBR1000F skapade ämne: CBR1000F som dör...
Hej!
Jag har en CBR100F, en 87:a som gått strax över 7t mil. Den går som tåget men över 4500 varv på femman och framförallt sexan, så dör den. Jag bytte
bränslepump eftersom den gamla inte fungerade och nu går den som en peng - men nu till det konstiga, jag tror ju inte själv att det är sant, men, över 4500 varv på femman eller sexan så dör den vid SIDVIND FRÅN HÖGER! Helt sjukt! Jag kan köra samma vägsträcka med sidvind från vänster, går hur bra som helst men när jag kör samma sträcka åt andra hållet med SIDVIND FRÅN HÖGER så dör den??? när jag kör på sexan med ca 5500 varv, exakt samma gaspådrag, så går det hur fint som helst i lä, sen kommer jag ut på ett fält, då dör den, som soppatorsk, när jag kommer i lä igen går den som faan, hela tiden samma gaspådrag???
På luftintaget bakom höger knäveck satte jag över ett dammsugarfilter, bromsar luften ganska bra, då tokdör den inte längre, men hackar och går bra dåligt gör den...
Heeelt galet, jag vet, men ÄR DET NÅGON SOM KAN KOMMA PÅ VAD VINDEN GÖR??? Vad händer när det blåser från höger? Som inte händer när det blåser från vänster???Eftersom det bara sker på 5an och sexan och på ganska höga varv är det ju lite svårt att prova modulera en massa...
Vore oerhört tacksam för fiffiga teorier!!! :blink:

Be Logga in ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.331 sekunder