Forum

question-circle CB 450 motorrenovering

Mer
21 feb 2016 18:56 #328 av leif.molin@utb.karlshamn.se
COM_KUNENA_MESSAGE_CREATED_NEW
Skrev ett inlägg innan om tråkig växellåda. Nu var det ju så att jag hade en motor till med borttagna cylindrar o lite kopplingssaker som jag fick till när jag köpte alla delar. Man undrar bara varför de en gäng i tiden de skruvade isär den. I allafall la jag den upp o ner o skruvade av botten, tja allt ser ju fint ut, men vad bör man kolla på för att se vad som är dåligt. Jag har ju läst en del innan att växlar hoppar ur. Vad jag kan känna så verkar det inte var något glapp i ramlager eller vevlager. Så jag tänkte ta denna bottendelen och sätta över cylinder o topp från min andra motor. Anledningen att jag inte vill använda det andra blocket är att det är svetsat ganska mycket framför ena cylindern. Är det något annat jag bör ha koll på? går det att bryta kamkedjan med en cykelkedjedelare? Kan man ladda ner en manual nånstans?

Be Logga in ansluta till konversationen.

Mer
22 feb 2016 08:08 #330 av Hasse
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
Det är ett måste att använda en manual när man mekar med Honda motorcyklar. Här kan man inte meka på känn. Hondas egen Shop Manual finns på nätet antar jag. Googla! Annars går det att få tag i både Clymer och Haynes manualer. De är båda bra, och kompletterar varandra.

Kamkedjan brukar jag kapa genom att slipa ner en nit och sedan pressa isär kedjan. Vet inte om man kan komma åt med en kedjebrytare.

450-motorn är speciell och en ganska avancerad motor. Kolla på nätet om det finns utlagt en filmsnutt om installation av kamkedjan exempelvis. Det är väl där som det är lite kinkigt kan jag tänka. :unsure:

Be Logga in ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 1.117 sekunder