Forum

file Avgassystem David silver

Mer
05 jan 2016 12:37 #219 av Calle F
COM_KUNENA_MESSAGE_CREATED_NEW
Halloj.

Har sett att David silver säljer ett replica avgassystem till cb750 four.
Är det någon som har provat dessa?
Hur är finishen och kvaliteten?
Man vill ju inte att det börjar rosta efter ett tag.

Be Logga in ansluta till konversationen.

Mer
06 jan 2016 10:20 #221 av esau
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
Jag var i samma situation som du är i, för några år sen när jag letade efter avgassystem. En kompis på jobbet gav rådet "Det måste finnas hur många begagnade avgassystem som helst. Det första man gjorde var att montera ett system som gjorde att motorcykeln lät lite"
Jag fick tag på ett bättre begagnat originalsystem till en lägre kostnad.
Replicasystem har varierande kvalité.

Mer
12 jan 2016 21:32 #240 av HansM
Hej Calle
Jag köpte ett system till min K2 som jag håller på att göra iordning.
Köpte systemet i höst. Eftersom jag har rivit hela cykeln så har jag ingen möjlighet att provmontera systemet, det är nog aktuellt nästa vinter.
Jag köpte ett till reducerat pris och jag har bara packat upp en ljuddämpare för att granska. Dessa ska ha små skavanker, på den jag packade upp har dom markerat några minimala smårepor som knapt går att se.
Jag har tyvärr inte kunnat jämföra med ett orginalsystem.
Jag känner mig helnöjd med köpet. Jag köpte även värmeskydd från David Silver, valde då att köpa eftermarknadsmodellen.
Om du vill kan jag skicka bilder, (då får jag anledning att packa upp de övriga tre).

Hans Molin

Mer
14 jan 2016 18:53 #243 av DAGGE001
Har köpt ett system från David Silver till min F1 fungerar bra och ser bra ut har haft det i ca:2 år

Mer
16 jan 2016 10:58 #246 av JGSGreken
Hej
Jag köpte ett 341 system (750K2) från David S för några år sedan. Dessa finns inte kvar längre. Finnichen var mycke bra. Men Passformen.

Vid monteringen upptäktes att ena sidan inte linjerade. Ni vet hålen (tapparna) som förbinder övre och undre rör var inte i linje.
Det visade sig att på ena rörets var svetsfogen som håller fästet (vid bakre fotpinnen) inte var riktigt plan.
Fram med rondellen och slipa till det hela. Jag ville dock slipa så lite som möjligt då jag även slipade bort
lite av crom-ytan på detta ställe. Lite färg och en bricka så passade det hyffsat bra.

För att spänningen inte skulle bli för stor satte jag ett 22mm kopparrör (vanligt rörmokarrör) med en klämmkopplings-
ring som jag lödde fast och slipade ner till ca 1 mm. Röret var ca:40mm långt med ringen på ca 1 mm mitt på.
Detta rör satte jag mellan avgasrören i tapparna. Ringen var till för att inte röret skulle falla ner i undre avgasröret.

Nu passade allt mycket bra.

Nöjd kund!

Är det någon som behöver en bättre förklaring så hör av er bara så skall jag försöka förklara bättre.

Roffe.

Sidan laddades på: 0.643 sekunder