Forum

file Vattenbuffel (svar)

Mer
20 sep 2019 16:28 #1160 av kenhan
Hej Joheng!

Något är fel på inloggningen så jag inte kan svara direkt på tråden men jag försöker så här!
Ang din fråga "Vattenbuffel":

Alla tecken du beskriver säger att motorn får för lite bensin. Jag tror att det är något stopp i bränsleförsörjningen till förgasarna.
Jag kan inte cb500c men jag skulle t ex kontrollera om bensinkranen fungerar korrekt (troligen vaccumstyrd), ev igensatt bränslefilter om det finns något och även förgasarnas flottörer säten/nålar och flottörinställning.
Det typiska för din beskrivning är att bränslet av någon anledning rinner väldigt långsamt in i förgasarna och bränslemängden bara räcker till för tomgång och ett lite lätt gaspådrag (det du beskriver ligger snällt i 80 km/h). Det kan fungera bättre om den står på tomgång en stund och samla på sig bränsle men det tar snabbt slut om man gasar. När du försöker anstränga motorn mer så svälter den och bränsleblandningen blir väldigt mager och motorn orkar inte eftersom den inte får tillräckligt med bränsle.
Om det skulle vara något problem med tändning så skulle jag möjligen tänka mig att "tändförställarens" vikter inte slår ut (om sådan finns på en CB500c, kanske elektroniskt?) men troligast är det ett bränslefel.
Hälsn
/Kenneth

Be Logga in ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.195 sekunder