Forum

file Frambromsok CB 750 -81

Mer
16 maj 2018 10:50 #915 av Grud
COM_KUNENA_MESSAGE_CREATED_NEW
För att få ur en fastsittande kolv utan brukande av onödigt våld har jag slaktat en banjoskruv och gängat den med M6 och försett den med en smörjnippel. Att sen pressa ur kolven med en fettspruta var en baggis. I samband med detta vill jag framhålla fördelen med att använda ett 4-backsmunstycke på sprutan, i stället för de tyvärr så allmänt förekommande 3-backsmunstyckena, för att undvika att hälften av fettet hamnar på sidan om.

Be Logga in ansluta till konversationen.

Mer
17 maj 2018 10:54 #916 av Hasse
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
Bra tips!
Kan du utveckla skillnaden på 4-backsmunstycke resp 3-backsmunstycke. Bild?
Tror att det sitter ett felaktigt munstycke på min fettspruta.

Mer
17 maj 2018 23:27 - 17 maj 2018 23:35 #917 av Grud
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
Hej Hasse! Jag har inga möjligheter att fotografiskt beskriva skillnaden mellan tre- och fyrbacksmunstycken, men du kan enkelt utröna utförandet av ditt befintliga munstycke genom att torka rent och räkna hur många backar där finns. Är de tre, så rekommenderar jag att du förpassar detta munstycke till skrotlådan. Skillnaden är så pass stor att professionella användare av smörjutrustning har hivat trebacksmunstycken på historiens skräphög. Att införskaffa ett ordentligt fyrbacksmunstycke innebär en investering på sisådär 70 kronor, men det är väl värda pengar om man inser fördelen med att fettet hamnar dit man tänkt sig och inte bredvid.
Med Vänlig Hälsning,
GG
Last edit: 17 maj 2018 23:35 by Grud. Orsak: Onödig upprepning

Sidan laddades på: 0.441 sekunder