Aktiviteter
  • Det kan också vara glapp i primärdrevet. Ett Inte ovanligt fel på högmilare och hårt körda hojar. Primärdrevet som tar kraft direkt från motorn till växellådan har en inbyggd ryckutjämnare. Primärdrevet tar upp stora krafter från motorn som förs över till växellådan via kopplingen. För att skydda enheten ligger flera massiva plaststavar i en ring inuti drevet som är tvådelat. Dessa stavar dämpar plötsliga moment. Stavarna jobbar alltså mellan primärkraften direkt från motorn till koppling/växellåda.
    Problemet är att dessa stavar blir hårda och deformerade med åren. Nitarna som håller ihop hela härligheten har också en tendens att bli sneda och krokiga. Sen kommer rasslet och vibrationerna som ett brev på posten.

    Tyvärr finns inte stavarna/nitarna som reservdelar, men tyska Honda four-klubben har tagit fram kit till detta. Jag bytte på min för några år sedan, och det blev en ny hoj!
    1. Visa svar
    2. Visa tråd →
    Inlägget väntar moderering
    Objekt i tidslinjen har publicerats. Objektet kommer nu vara synligt i tidslinjen.
Unable to load tooltip content.