Aktiviteter

Nyhetsflöde
Applikationer

Grupper (0)
Inga grupper ännu.

Senaste uppdateringar

Pinnade objekt
Senaste aktiviteter
  • Denna text har tagits bort pga olämpligt språkbruk.
    Peter Thornström Webbmaster.
    1. Visa svar
    2. Visa tråd →
    Inlägget väntar moderering
    Objekt i tidslinjen har publicerats. Objektet kommer nu vara synligt i tidslinjen.
  • Grud
    Grud svarade på ämnet Dynklädsel i Mek / renovering
    Så småningom segrade förnuftet över dumsnålheten. Dynan levererades till Kalles Bilsadelmakeri i Örebro, och den avhämtades för ett par dagar sedan. Jag kan inte annat göra än att ge tummen upp för ett gediget hantverk. Rekommenderas härmed. Avigsidan för de detaljtrogna nördarna är att denna dyna inte uppvisar de karakteristiska inpräglingarna, som ju de facto var orsakerna till klädselns förstörelse. Funktionalitet får gå före autenticitet i detta fall. Motorcykeln kommer att köras, utan risk för att bli blöt i aschelet!!!
    1. Visa svar
    2. Visa tråd →
    Inlägget väntar moderering
    Objekt i tidslinjen har publicerats. Objektet kommer nu vara synligt i tidslinjen.
  • Grud
    Grud skapade ett nytt inlägg i Mek / renovering
    Klädseln på kompisens 650:a från 1982 har spruckit längs de snitsiga inpräglingarna som tillverkaren gjorde, och som jag hellre hade sett att han hade gett fan i att göra överhuvudtaget. Jag har letat vitt och brett efter ny klädsel, men kammat noll. Vad jag nu ämnar göra är att ta loss klädseln och limma på något lämpligt material som täcker den skadade ytan underifrån. Jag undrar: har någon gjort detta tidigare, och vilket material och vilket lim användes, och hur blev resultatet?

    Med Vänlig Hälsning,

    GG
    1. Visa tråd →
    Inlägget väntar moderering
    Objekt i tidslinjen har publicerats. Objektet kommer nu vara synligt i tidslinjen.
  • Grud
    Grud kommer att delta CHCS ÅRSTRÄFF 2017- 08-25--27.
    Inlägget väntar moderering
    Objekt i tidslinjen har publicerats. Objektet kommer nu vara synligt i tidslinjen.
  • Flottörnivån kan enkelt kollas med förgasarna på plats, med hojen på centralstödet eller om sådant inte finns hållen upprätt av en medhjälpare. Sätt en genomskinlig plastslang på dräneringen och håll den uppåt intill flottörhuset samt öppna dräneringsskruven. Nivån ska då vara 10 mm under skarven flottörhus/förgasarhus.
    1. Visa svar
    2. Visa tråd →
    Inlägget väntar moderering
    Objekt i tidslinjen har publicerats. Objektet kommer nu vara synligt i tidslinjen.
  • Inlägget väntar moderering
    Objekt i tidslinjen har publicerats. Objektet kommer nu vara synligt i tidslinjen.
  • Howdy.

    Här gäller det alltså förgasare av typ Keihin VB, som också finns på DOHC radfyrorna samt senare års CB 650. En del av dessa, och även dina, förmodar jag, är utrustade med "air cut valves", ventiler som gör bränsleblandningen fetare vid nervarvning för undvikande av avgassmällar. Dessa ventiler kan helt enkelt bortkopplas, eller stelopereras om man så vill, eftersom de egentligen är onödiga och utgör en felkälla om de upphör att fungera som det var tänkt, på grund av kärvande mekanism eller perforerat membran. Jag har ingen erfarenhet av detta, jag bara hänvisar till vad Mike Nixon har skrivit om saken på "The Motorcycle Project". Det kanske vore värt ett försök i ditt fall? Operationen är tämligen enkel att utföra, det behöver man inte vara kirurg för att klara av.

    MVH GG
    1. Visa svar
    2. Visa tråd →
    Inlägget väntar moderering
    Objekt i tidslinjen har publicerats. Objektet kommer nu vara synligt i tidslinjen.
  • Grud
    Grud svarade på ämnet Gångjärn i Mek / renovering
    Jag fick låna ett gångjärn på träffen, och där blev det avritat. Fallet är avslutat.
    1. Visa svar
    2. Visa tråd →
    Inlägget väntar moderering
    Objekt i tidslinjen har publicerats. Objektet kommer nu vara synligt i tidslinjen.
  • Grud
    Grud svarade på ämnet Gångjärn i Mek / renovering
    Howdy.

    Jag åker till Åryd på lördag. Där kanske jag får besked om det passar. Återkommer i så fall.

    MVH GG
    1. Visa svar
    2. Visa tråd →
    Inlägget väntar moderering
    Objekt i tidslinjen har publicerats. Objektet kommer nu vara synligt i tidslinjen.
  • Hello.

    Jag är på G till Åryd medtagande hela verktygsarsenalen. Vi kör samma upplägg som förra gången, en nära nog totaldemontering (undantaget trottelspjällen som inte behöver röras) samt renblåsning av alla bränsle- och luftkanaler. Bra vore om du läser det häfte som heter "Cleaning the Honda DOHC Four Carburetor" av Mike Nixon som Calle lär ha om han inte lånat ut det.

    Viktigt att veta: har din hoj acc-pump eller inte? Det kan vara olika beroende på varifrån den kommit. Rengöringen blir så mycket enklare om acc-pumpen saknas.

    Hasta la vista,
    GG
    1. Visa svar
    2. Visa tråd →
    Inlägget väntar moderering
    Objekt i tidslinjen har publicerats. Objektet kommer nu vara synligt i tidslinjen.
Ingen aktivitet här ännu.
Unable to load tooltip content.