Aktiviteter
Introduktion
Grupper (0)
Inga grupper ännu.
Pinnade objekt
Senaste aktiviteter
  • När inget annat fungerat, vad sägs om att försöka gänga ur dragstängerna en och en med hjälp av kontramuttrar eller ännu hellre en pinnbultsurdragare av typen härdad excentrisk trissa som greppar från sidan? Chansen är liten, det inser jag, eftersom längden på dragstängerna gör att de reagerar som om de vore torsionsfjädrar. Denna längd minskas med hälften om pinnbultsurdragare används.

    MVH GG
    1. Visa svar
    2. Visa tråd →
    0
    0
    0
    0
    0
    0
    Inlägget väntar moderering
    Objekt i tidslinjen har publicerats. Objektet kommer nu vara synligt i tidslinjen.
  • Hej Hasse! Jag har inga möjligheter att fotografiskt beskriva skillnaden mellan tre- och fyrbacksmunstycken, men du kan enkelt utröna utförandet av ditt befintliga munstycke genom att torka rent och räkna hur många backar där finns. Är de tre, så rekommenderar jag att du förpassar detta munstycke till skrotlådan. Skillnaden är så pass stor att professionella användare av smörjutrustning har hivat trebacksmunstycken på historiens skräphög. Att införskaffa ett ordentligt fyrbacksmunstycke innebär en investering på sisådär 70 kronor, men det är väl värda pengar om man inser fördelen med att fettet hamnar dit man tänkt sig och inte bredvid.
    Med Vänlig Hälsning,
    GG
    1. Visa svar
    2. Visa tråd →
    0
    0
    0
    0
    0
    0
    Inlägget väntar moderering
    Objekt i tidslinjen har publicerats. Objektet kommer nu vara synligt i tidslinjen.
  • Grud tackade användaren Hasse i inlägget, Frambromsok CB 750 -81
    Inlägget väntar moderering
    Objekt i tidslinjen har publicerats. Objektet kommer nu vara synligt i tidslinjen.
  • Grud skapade ett nytt inlägg i Allmänt
    För att få ur en fastsittande kolv utan brukande av onödigt våld har jag slaktat en banjoskruv och gängat den med M6 och försett den med en smörjnippel. Att sen pressa ur kolven med en fettspruta var en baggis. I samband med detta vill jag framhålla fördelen med att använda ett 4-backsmunstycke på sprutan, i stället för de tyvärr så allmänt förekommande 3-backsmunstyckena, för att undvika att hälften av fettet hamnar på sidan om.
    1. Visa tråd →
    0
    0
    0
    0
    0
    0
    Inlägget väntar moderering
    Objekt i tidslinjen har publicerats. Objektet kommer nu vara synligt i tidslinjen.
  • Grud skapade ett nytt inlägg i Allmänt
    Jag har ett nytt intressant projekt på gång: en CB 750 F årsmodell 1981 som har stått i ett skjul i arton år, och svalorna som bebor samma fastighet har lämnat sina exkrementer i ett tjockt lager över hela härligheten. Tätningarna i framgaffeln måste bytas, och om man beger sig in i den rosenskimrande fantasivärld som författarna till Clymers och Haynes handböcker verkar befinna sig i får man veta att det bara är att bända ur dem med en skruvmejsel. Verkligheten är annorlunda, så jag har modifierat en tvåarmad kloavdragare inhandlad på Biltema, artikelnummer 191124, som tillsammans med en kombination av en lång M10-skruv, gängad stång, skarvmutter och en plastplugg för att centrera arrangemanget, var nödvändig för att få ur tätningarna ifråga.
    1. Visa tråd →
    0
    0
    0
    0
    0
    0
    Inlägget väntar moderering
    Objekt i tidslinjen har publicerats. Objektet kommer nu vara synligt i tidslinjen.
  • Denna text har tagits bort pga olämpligt språkbruk.
    Peter Thornström Webbmaster.
    1. Visa svar
    2. Visa tråd →
    0
    0
    0
    0
    0
    0
    Inlägget väntar moderering
    Objekt i tidslinjen har publicerats. Objektet kommer nu vara synligt i tidslinjen.
  • Så småningom segrade förnuftet över dumsnålheten. Dynan levererades till Kalles Bilsadelmakeri i Örebro, och den avhämtades för ett par dagar sedan. Jag kan inte annat göra än att ge tummen upp för ett gediget hantverk. Rekommenderas härmed. Avigsidan för de detaljtrogna nördarna är att denna dyna inte uppvisar de karakteristiska inpräglingarna, som ju de facto var orsakerna till klädselns förstörelse. Funktionalitet får gå före autenticitet i detta fall. Motorcykeln kommer att köras, utan risk för att bli blöt i aschelet!!!
    1. Visa svar
    2. Visa tråd →
    0
    0
    0
    0
    0
    0
    Inlägget väntar moderering
    Objekt i tidslinjen har publicerats. Objektet kommer nu vara synligt i tidslinjen.
  • Grud skapade ett nytt inlägg i Mek / renovering
    Klädseln på kompisens 650:a från 1982 har spruckit längs de snitsiga inpräglingarna som tillverkaren gjorde, och som jag hellre hade sett att han hade gett fan i att göra överhuvudtaget. Jag har letat vitt och brett efter ny klädsel, men kammat noll. Vad jag nu ämnar göra är att ta loss klädseln och limma på något lämpligt material som täcker den skadade ytan underifrån. Jag undrar: har någon gjort detta tidigare, och vilket material och vilket lim användes, och hur blev resultatet?

    Med Vänlig Hälsning,

    GG
    1. Visa tråd →
    0
    0
    0
    0
    0
    0
    Inlägget väntar moderering
    Objekt i tidslinjen har publicerats. Objektet kommer nu vara synligt i tidslinjen.
  • Grud kommer att delta CHCS ÅRSTRÄFF 2017- 08-25--27.
    Inlägget väntar moderering
    Objekt i tidslinjen har publicerats. Objektet kommer nu vara synligt i tidslinjen.
  • Flottörnivån kan enkelt kollas med förgasarna på plats, med hojen på centralstödet eller om sådant inte finns hållen upprätt av en medhjälpare. Sätt en genomskinlig plastslang på dräneringen och håll den uppåt intill flottörhuset samt öppna dräneringsskruven. Nivån ska då vara 10 mm under skarven flottörhus/förgasarhus.
    1. Visa svar
    2. Visa tråd →
    0
    0
    0
    0
    0
    0
    Inlägget väntar moderering
    Objekt i tidslinjen har publicerats. Objektet kommer nu vara synligt i tidslinjen.
Ingen aktivitet här ännu.
Unable to load tooltip content.